Дорогу в обхід міста Суми на трасі “Суми-Полтава” ремонтуватимуть ще 1,5 місяця

Дорогу в обхід міста Суми на трасі “Суми-Полтава” мають зробити за півтора місяці. Це 11,5 км дороги з двадцяти. На ремонт запланували 177 млн грн. Це кредитні гроші, які Укравтодор залучив під державні гарантії, повідомляє Суспільне.


Обхідна дорога сполучає місто Суми та Полтаву. Вона – державного значення. Робити її розпочали тиждень тому на замовлення Служби автодоріг. За словами заступника начальника служби у Сумській області Сергія Овчаренка, раніше її тільки латали. Зараз тут поточний середній ремонт. Загальна протяжність дороги – 20 км.

“Договір заключений на всю ділянку, тобто проведена процедура закупівлі, але під наявне фінансування 177 млн грн, буде відремонтовано 11,5 км. Якщо підрядник буде швидко виконувати ці роботи, і погодні умови нам дозволятимуть працювати, наприклад, у листопаді, то я думаю, що ми і більше зможемо відремонтувати. Договір у нас заключений на два роки, то, якщо ми виконаємо цей план, що на сьогодні доведений 11,5 км, то наступну ділянку обов’язково відремонтуємо уже на початку 2021 року”, – розповів Овчаренко.

Ремонтує дорогу вінницька компанія Консорціум “Мікстрансбуд”. Договір із замовником уклали 21 квітня 2020 року майже на 275 млн грн.

“Виконуємо роботи по влаштуванню нижнього слоя дорожнього одягу. Конкретно – це улаштування шару, товщиною 15 см. Вже пройшли 1900 м цього шару і на початку ділянки поклали нижній шар крупнозернистим асфальтобетоном”, – розповів виконроб консорціуму Петро Синиця.

Для реалізації цього об’єкту у Сумах побудували асфальтний завод, розповіла голова Консорціуму “Мікстрансбуд” Альона Філіна. “Куплено все необхідне для реалізації цього проєкту у Сумах, завезена уся повністю техніка з Вінниці.

На грунтозмішувальну установку та асфальтобетонний завод, який змонтували у Сумах, підрядник витратив близько 40 млн грн.

Це – одна з доріг, яку планують відремонтувати в обласній Службі автодоріг цьогоріч. Всього, за словами Сергія Овчаренка, по області вони утримують 2 тис.100 км доріг державного значення. У 2020 році на ремонти отримали 2 млрд 200 млн грн. За ці гроші хочуть зробити 186 км. Наразі виконали робіт на понад 80% від запланованого. (витратили 1,8 млрд грн).

На думку координатора проєкту “Прозорість та підзвітність при здійсненні дорожніх робіт на дорогах місцевого значення: міста та громади” у Сумській області Данила Скачкова, на об’їзній дорозі навколо Сум краще робити не поточний середній, а капітальний ремонт.

“Поточний середній ремонт передбачає відновлення дороги до попередніх показників, зокрема витримувати навантаження 7 т на вісь. Це ще радянські показники, просто автомобілів тоді більше не було. Капітальний ремонт передбачає нові стандарти – це вже 11,5 т на вісь. Якщо говорити про об’їзну дорогу, яка передбачає саме важкий транспорт, відповідно правильніше було б робити капітальний ремонт. Але насправді це може бути і в п’ять разів дорожче, що, правда, і служити буде також довше”, – вважає Скачков.

Щодо цього тендеру у травні 2020 року СБУ відкривала провадження, бо запідозрила у фіктивності фірму, яка мала б виконувати роботи. Матеріали справи тоді передали до поліції.

За джерелами Суспільного у правоохоронних органах, наразі провадження закрито. Співробітник відділу комунікації Нацполіції Сумщини Володимир Кузьменко інформацію щодо цього провадження пообіцяв надати 11 вересня.