Що вигідніше для бюджету Сум: тролейбуси чи маршрутки?

Останнім часом у Фейсбуці точаться розмови щодо того, чи потрібно витрачати мільйони гривень на закупівлю тролейбусів?


У грудні 2016 року міський голова Сум Олександр Лисенко урочисто відкрив нову тролейбусну лінію по вулиці Прокоф'єва. Начебто добру справу зробили – поліпшили транспортну комунікацію в місті, завершили давній проект.

Втім, у результаті на лінію пустили лише два тролейбуси, які курсуватимуть з різницею у 40 хвилин! Отже, навряд чи сумчани стануть чекати майже годину, тим більше в мороз, комунальний транспорт. При цьому все це «задоволення» коштувало міському бюджету 23,3 мільйона гривень!

І це тільки на прокладку лінії, крім самих тролейбусів, які просто зняли з інших маршрутів. Тобто для того, аби повноцінно запрацював комунальний транспорт треба витратити дуже великі кошти.

Якщо ж порахувати, і припустити, що ці 23,3 мільйона гривень покласти на рахунок в банк під 20% річних, отримуємо за вирахуванням податків – 3,728 мільйона грн в рік. За ці гроші можна найняти як мінімум 8 маршруток, які будуть возити цим же маршрутом пасажирів взагалі безкоштовно протягом року. І при цьому основна сума в 23,3 мільйона буде на місці.

Виникає питання: так чи потрібні місту такі шалено-дорогі тролейбуси і автобуси, чи все ж таки привести до ладу і запустити швидкі маршрутки?