ПАТ «Сумигаз» щомісяця проводить контрольне зняття показань лічильників газу у понад 75 тисяч споживачів

Від початку року фахівці компанії зафіксували 726,3 тисячі контрольних показань лічильників газу у споживачів Сумської області. Щомісяця 155 контролерів знімають показання у понад 20% від усіх домоволодінь регіону, в яких здійснюється облік газу.


Фахівці ПАТ «Сумигаз» знімають контрольні показання лічильників з відповідною періодичністю, але не рідше ніж раз на пів року. Для підтвердження показань приладу вони можуть здійснювати фотофіксацію приладів на мобільні телефони. Такі дії проводяться фахівцями компанії щоб уникнути некоректних розрахунків в платіжках за газ. Ця процедура передусім важлива для самих споживачів природного газу,  оскільки зняття фактичних показань забезпечує достовірність обліку. Наприклад, якщо споживач допустив помилку, передаючи показники, розрахунок обсягу газу коригується до фактичних даних.

«Майже усі контрольні показання фіксуються за ініціативи газорозподільної компанії. Проте за шість місяців фахівці товариства зняли контрольні показання з 919 приладів за заявами клієнтів. Переважна кількість звернень була від споживачів, які передали помилкові показання або несвоєчасно», – розповів начальник відділу інспектування ПАТ «Сумигаз» Людмила Голубенко.

Представники газорозподільної компанії звертаються з проханням до споживачів – допускати контролерів до газових лічильників та з розумінням поставитися до необхідності звірки даних.

Якщо споживач не допускає контролера до лічильника для зняття показань, це вважається порушенням. У такому випадку розрахунок оплати за газ проводиться по граничним удвічі більшим нормам, а показання лічильника не враховуються до допуску контролера до приладу обліку. У більшості випадках, небажання споживача допускати до лічильників пов'язано з фактами втручанням в роботу приладу. Так, за півроку співробітники ПАТ «Сумигаз» виявили 80 таких випадків.

Не лише контролери можуть фіксувати показання. Це також може зробити слюсар, майстер або інший працівник газорозподільної компанії, під час проведення планово-технічного обслуговування, ремонту газового обладнання, при знятті лічильника на повірку та ін. Щоб уникнути шахрайства з боку сторонніх осіб, під час візиту фахівця газової компанії, ПАТ «Сумигаз» рекомендує споживачам вимагати службове посвідчення, яке містить фото та є завірене печаткою підприємства.

Додамо, щоб уникнути розбіжностей у розрахунках споживачі природного газу повинні також щомісяця станом на 1-ше число самостійно фіксувати показання лічильника та впродовж наступних п’яти днів передавати їх газорозподільній компанії.

Для зручності клієнтів ПАТ «Сумигаз» розробило сервіси за допомогою яких 1-5 числа можна цілодобово передати показання приладів обліку:

–            у «Особистому кабінеті» на сайті 104.ua;

–            за допомогою SMS-повідомлення на короткий номер 7104 у форматі: ХХХХХХХХХХ[пробіл]ХХХХХ, де ХХХХХХХХХХ – 10 цифр особового рахунку, ХХХХХ – показання лічильника (до 5 цифр);

–            у тоновому режимі за телефонами Контак-центру 0542 70-30-04 та 067 00 03 104.

Якщо показання лічильника зняті або передані, наприклад, 6 числа, під час розрахунку рекомендованої до сплати суми автоматизована система обчислює прогнозований обсяг споживання до кінця місяця. Саме тому фактичне використання палива може бути більше або менше розрахункового.