Реалізаторів складної побутової техніки оштрафовано на 2,9 млн. гривень

Платниками податків, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, в органах державної фіскальної служби зареєстровано реєстратори розрахункових операцій (касові апарати) для здійснення обліку готівки на 6,5 тисяч об’єктів торгівлі (надання послуг), що розташовані на території області.


З урахуванням набуття змін у чинному законодавстві щодо обов’язку із застосування реєстраторів розрахункових операцій при здійсненні реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення фізичними особами – підприємцями, фахівцями Головного управління ДФС у Сумській області у 2019 році зосереджено увагу на здійсненні контролю за вказаною категорію платників податків.

Так, з початку року вже перевірено більше 50 аптечних закладів щодо дотримання ними порядку проведення готівкових розрахунків та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що складає третину від загальної кількості фактичних перевірок проведених за три місяці 2019 року.

Відсутність своєчасно зареєстрованих реєстраторів розрахункових операцій (касових апаратів) виявлено у 47 аптечних закладах, розташованих на території області, при цьому за фактами порушень порядку проведення розрахунків та необлікування отриманого доходу (готівки) від реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення до платників податків застосовано штрафних (фінансових) санкцій у сумі майже 2,4 млн. гривень.

На сьогодні, також під пильною увагою перебувають реалізатори складної побутової техніки, зокрема ті що її пропонують придбати споживачам через мережу інтернет.

Таких торгових об’єктів (місць видачі товару) вже перевірено п’ятнадцять, при цьому кожною перевіркою виявлено порушення порядку проведення розрахунків, за що суб’єкти господарювання будуть нести відповідальність у вигляді застосування санкцій (накладання штрафів) у розмірі 2,9 млн. гривень. За результатами проведеної роботи платники реєструють належним чином реєстратори розрахункових операцій та починають їх використання, однак від сплати застосованих санкцій за несвоєчасно виконаний обов’язок Закону, після проведених перевірок це останніх не звільняє.

Головне управління ДФС у Сумській області звертає увагу споживачів, що відсутність відповідного розрахункового документа підтверджуючого факт купівлі товару передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» позбавляє їх законного права щодо вимоги на обмін продукції та/або у випадках передбачених законом на повернення коштів.

У свою чергу, фахівці ГУ ДФС у Сумській області готові оперативно реагувати на кожен випадок ігнорування суб’єктами господарювання вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» стоячи на захисті економічних інтересів держави.