Що краще: скоротити транспорт чи підняти тариф у маршрутках? Нова методика розрахунку

Сумські перевізники вважають, що настала пора закінчувати "балаган" з тарифами, тим більше, що судячи з останнього засідання Сумського міськвиконкому, навіть активісти визнали правоту міркувань нової методики розрахунку.


Про це йдеться на сторінці у ФБ. "Пам'ятайте як раніше, так звані активісти як би випадково вибирали маршрутку і починали рахувати там пасажиропотік, щоб отримати в результаті не просто цифри, а виправдання своїм діям по дискредитації перевізників. В результаті виходило, що одна маршрутка в день перевозить кілька тисяч людей, що просто фізично неможливо, зате дуже красиво і вигідно звучить для пропагандистського брехні.

Але на останньому засіданні міськвиконкому секретар міськради Андрій Баранов презентував нову методику розрахунку, яка, до речі, не викликала заперечень навіть у активістів. Згідно з нею розрахунок робиться виходячи з кількості жителів міста і витрат перевізників на обслуговування маршрутів. Відповідно до сучасних досліджень, щодня транспортом користуються 80% жителів. Для Сум ця цифра становить – 230 тис. При цьому потрібно зазначити, що на перший погляд вона завищена, але тут треба розуміти, що по суті це – не кількість жителів, а кількість поїздок, що здійснюються щодня. Тому отримуємо, що хтось може здійснювати дві, три і навіть чотири поїздки, а хтось взагалі не користується транспортом, але загальна сума поїздок становить – 230 тис. для нашого міста. Якщо поділити цю цифру на 2, то отримаємо, що щодня в обидві сторони їздять близько 115 тис. жителів міста, що майже відповідає кількості працюючих жителів (84 тис. за станом на 2015 рік – зараз цифра стала ще менше, що тільки підтверджує незаангажованість підрахунку ).

Далі враховується те, що одні жителі добираються на маршрутках, інші користуються комунальним транспортом, а треті вважають за краще таксі або особистий автомобіль. На частку маршруток від загальної суми доводиться 60% поїздок.

Також до уваги були взяті витрати транспортників на проїзд маршрутки чи автобуса на за своїм маршрутом. Так ось, для маршруток (і ця сума була взята за мінімальними показниками) вона становить 10 гривень за кілометр – що дуже навіть скромно, враховуючи, що ті ж таксисти беруть за проїзд 5 гривень за кілометр, а для обслуговування великого автобуса доведеться витратити більше 15 гривень за кілометр – і це цифри дали незалежні перевізники для того, щоб, наприклад, найняти автобус з Вінниці до Києва і назад – це значить, що були взяті оптимальні умови для перевезення – рух за містом, оптимальна кількість пасажирів, відсутність зупинок і як наслідок мінімальна експлуатація транспортного засобу.

Але гаразд – з цим теж все погодилися в тому числі і активісти. В результаті отримали, що тільки на щоденне обслуговування маршрутів сумські перевізники витрачають в день – 765,6 тисяч гривень. І все це при більш ніж скромною рентабельності – в 15 відсотків (згадайте десятикратні накрутки «Нафтогазу» на газ для населення, і відразу починаєш розуміти, що активісти явно зайняті не тією проблемою або, швидше за все, навпаки, відволікають від потрібної проблеми).

Поділивши витрати маршрутників на кількість поїздок отримали тариф в розмірі 4 грн. 66 коп. і все це знову ж в ідеальних умовах, коли ти ніби як працюєш в парному НЕ корумпованій державі з найчеснішої поліцією та іншими залученими в процес держструктурами.

Цікаво, що секретар міськради Андрій Баранов відразу ж запропонував і спосіб знизити ціну – оптимізувати кількість транспорту на маршруті, а іншими словами – просто його скоротити. І тоді дорогі активісти, вам доведеться розповісти людям, чому ми йдемо не в Європу, а куди інше".