Скільки коштувала передвиборча кампанія кандидатів на посаду міського голови Сум

Кандидати на посаду міського голови Сум подали свої проміжні фінансові звіти, в яких розкрили джерела формування своїх виборчих фондів та основні напрямки витрат з них. Переважна частина кандидатів витратила на кампанію власні кошти, хоча є і ті, чий фонд повністю складався із добровільних внесків фізичних осіб.


ОПОРА проаналізувала остаточні та проміжні фінансові звіти кандидатів на посаду міського голови міста Суми. Відповідно до оприлюднених документів, найбільш дорогою виявилась виборча кампанія Володимира Лободіна (суб’єкт висування – партія «За майбутнє») – вона коштувала понад 830 тисяч гривень. Натомість, Володимир Биков (суб’єкт висування – Аграрна партія України) витратив найменше зі всіх кандидатів – 19900 гривень. Виборчі фонди кандидатів формувались за рахунок власних коштів або за рахунок коштів місцевої організації політичної партії. Єдиним винятком є виборчий фонд Тетяни Рябухи (суб’єкт висування – партія «Слуга народу»), який був повністю сформований з добровільних внесків фізичних осіб.

Основними напрямками використання коштів стало виготовлення друкованих матеріалів для передвиборчої агітації, оплата ефірного часу на телебаченні та реклами в мережі «Інтернет». Примітно, що деякі кандидати зосередили свої зусилля на друкованих матеріалах (наприклад, Володимир Биков), інші ж взагалі не виготовляли друковані матеріали, а скористались рекламою в мережі (наприклад, Олександр Лисенко, суб’єкт висування – ВО «Батьківщина»).

Кандидати, які пройшли до так званого «другого туру» – Олександр Лисенко та Вадим Акпєров (суб’єкт висування – партія «Європейська Солідарність»), витратили на передвиборчу агітацію, відповідно до даних проміжних звітів, майже однакові суми: 143,5 та 140,8 тисяч гривень відповідно. Обома кандидатами кошти витрачались на оплату ефірного часу на телебаченні та на розміщення друкованих агітаційних матеріалів чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами. Олександр Лисенко також витратив понад 30 тисяч гривень на оплату друкованих площ у друкованих засобах масової інформації.

Обидвоє кандидатів послуговувались рекламою в мережі «Інтернет». Якщо Вадим Акпєров витратив на неї, відповідно до проміжного звіту, 6 тисяч гривень, то Олександр Лисенко – 25 тисяч гривень.

Відповідно до даних Бібліотеки політичної реклами фейсбук, компанія «Сучасні рекламні рішення» протягом листопада 2020 року рекламувала низку дописів із закликами голосувати за Олександра Лисенка. Зокрема, 11 таких дописів було розміщено на сторінці «Регіональні новини». Вартість кожного з них оцінюється у суму менше 100 доларів США.